خبرنگاران روسیه قطار مغناطیسی می سازد

به گزارش مجله جهانگیر، مسکو - خبرنگاران- موسسه فناوری های حرارتی مسکو (طراح مجموعه موشکی قاره پیمای یارس با 10 هزار کیلومتر برد) طراحی قطار مغناطیسی را شروع نموده است.

خبرنگاران روسیه قطار مغناطیسی می سازد

همراه دور زمین باشید و با تور ارزان روسیه از کاخ کرملین دیدن کنید و در شهرهای زیبای مسکو و سوچی گشتی بزنید و خاطرات زیبایی برای خود رقم بزنید.

به گزارش خبرنگاران، خبرگزاری تاس روز پنجشنبه به نقل از منابع مطلع در موسسه فناوری های حرارتی مسکو موسوم به میت اعلام نمود که این انستیتو طراحی قطار مغناطیسی را شروع نموده است و در ماه اوت (اواسط مرداد تا اواسط شهریور ماه) از ماکت این قطار رونمایی می نماید.

این رسانه روسی اظهار داشت که فناوری ساخت قطار مغناطیسی برای نخستین بار است که قرار است در روسیه بکار گرفته گردد.

به گزارش تاس، کار ساخت ریل های ویژه برای رونمایی ماکت قطار مغناطیسی به خاتمه می رسد.

در ماه فوریه گذشته یوری سولومونوف رئیس موسسه فناوری های حرارتی مسکو از امکان ساخت قطار مغناطیسی توسط این موسسه خبر داده بود که می تواند بدون سرنشین هم باشد.

موسسه فناوری های حرارتی مسکو وابسته به شرکت فضایی دولتی روس (کوسموس) است و مجموعه های موشک های قاره پیمای روسی ازجمله یارس، توپول -ام و بولاوا را طراحی نموده است.

قطار مغناطیسی یا مگ لو (به انگلیسی Maglev) گونه ای سامانه ترابری توسط قطار است که از دو مجموعه آهنربا استفاده می نماید: یک مجموعه برای بلند کردن و شناور کردن قطار بر روی ریل، و یک مجموعه برای رانش قطار به سمت جلو.

مزیت این کار عدم وجود اصطکاک بین قطار و ریل است. قطار مغناطیسی در طول مسیرهای ویژه میان برد (معمولاً 320 تا 640 کیلومتر) می تواند با قطار تندرو و هواپیماها رقابت کند.

منبع: ایرنا
انتشار: 12 خرداد 1400 بروزرسانی: 12 خرداد 1400 گردآورنده: jahangirrazmi.ir شناسه مطلب: 1401

به "خبرنگاران روسیه قطار مغناطیسی می سازد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران روسیه قطار مغناطیسی می سازد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید