خبرنگاران دولت وفاق ملی لیبی یک فروند پهپاد اماراتی را سرنگون کرد

به گزارش مجله جهانگیر، تهران- خبرنگاران- دولت وفاق ملی لیبی از سرنگونی یک فروند هواپیمای بدون سرنشین اماراتی در جنوب طرابلس پایتخت این کشور خبرداد.

خبرنگاران دولت وفاق ملی لیبی یک فروند پهپاد اماراتی را سرنگون کرد

خبرگزاری آناتولی پنجشنبه شب به نقل از یوسف الامین یک فرمانده نیروهای دولت وفاق لیبی گزارش داد: نیروهای دولتی توانستند یک فروند پهپاد اماراتی را در محور عین زاره سرنگون کنند.

مصطفی المجعی سخنگوی مرکز اطلاع رسانی عملیات آتشفشان خشم وابسته به دولت وفاق ملی نیز گفت: نیروهای دولت وفاق لیبی روز پنجشنبه در محور المآغاز در جنوب طرابلس پیشروی کردند.

وی افزود: نیروهای دولتی اکنون در حال تحکیم مواضعی هستند که امروز تصرف کردند، مواضعی که پیشتر نظامیان خلیفه حفتر از آنجا با شلیک راکت زندگی شهروندان را تهدید می کردند.

نیروهای دولت وفاق ملی لیبی همچنین اعلام کردند که 25 تن از عناصر کمک کننده به شبه نظامیان حفتر را در جنوب طرابلس کشتند.

نیروهای حفتر که از سوی امارات، عربستان، روسیه، مصر و اردن و برخی کشورهای اروپایی حمایت می شوند، از 4 آوریل 2019 (15 فروردین 98) حملات خود به طرابلس را آغاز و از 12 دسامبر گذشته (21 آذر) نیز به منظور تصرف این شهر حملات خود را تشدید کرده بودند.

لیبی پس از برکناری معمر قذافی عملا به دو بخش تقسیم شده است.

در بخش غربی با مرکزیت طرابلس، دولتی موسوم به دولت وفاق ملی به ریاست فایز السراج بر سر کار آمده که مورد تایید و حمایت سازمان ملل متحد است و در بخش شرقی و جنوب نیز خلیفه حفتر ژنرال بازنشسته ارتش کنترل امور را در دست گرفته است.

منبع: ایرنا
انتشار: 21 خرداد 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: jahangirrazmi.ir شناسه مطلب: 732

به "خبرنگاران دولت وفاق ملی لیبی یک فروند پهپاد اماراتی را سرنگون کرد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران دولت وفاق ملی لیبی یک فروند پهپاد اماراتی را سرنگون کرد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید