خبرنگاران بیمه سلامت هشت هزار میلیارد ریال در بخش درمان خوزستان هزینه کرد

به گزارش مجله جهانگیر، اهواز - خبرنگاران - مدیرکل بیمه سلامت خوزستان با بیان اینکه بیمه سلامت در سال 98 بیش از هشت هزار میلیارد ریال در بخش درمان خوزستان هزینه کرده است گفت: در بخش بستری 6 هزار میلیارد ریال و در بخش سرپایی و پیشگیری حدود 2 هزار میلیارد ریال در خوزستان هزینه شده است.

خبرنگاران بیمه سلامت هشت هزار میلیارد ریال در بخش درمان خوزستان هزینه کرد

از پروفایل اینستاگرام behrouz azand دیدن نمایید.

به گزارش خبرنگاران علی خسروی پنجشنبه در نشست خبری اولین وبینار تخصصی قلب و عروق کشور که به صورت ویدئو کنفرانس برگزار گشت، اظهارداشت: در بحث بیماری های قلبی و عروقی 200 میلیارد ریال در بخش بستری و 210 میلیارد ریال در بخش سرپایی به موسسه های طرف قرارداد پرداخت شد.

وی با اشاره به آمار هزینه های اجرا شده در حوزه قلبی- عروقی مربوط به بخش بستری بیمه سلامت خوزستان در سال 98 شرح داد: این هزینه ها در قالب آنژیوگرافی دولتی سه هزار و 256 نسخه با 31 میلیارد ریال، آنژیو پلاستی دولتی 538 نسخه و 9 میلیارد ریال، جراحی قلب دولتی 25 میلیارد ریال با تعداد 434 نسخه، بخش آنژیو گرافی بیش از 30 میلیارد ریال و سه هزار 811 نسخه، آنژیو پلاستی خصوصی 701 نسخه با مبلغ 11 میلیارد ریال و بخش جراحی قلب خصوصی با 362 نسخه به همراه 20 میلیارد ریال هزینه انجام شد.

مدیرکل بیمه سلامت خوزستان ادامه داد: خدمات اجرا شده بیماران سرپایی نیز در قالب بخش ویزیت 45 هزار و 304 نسخه با چهار هزار و 500 میلیارد ریال هزینه ، 71 هزار و 609 نوار قلب با پنج میلیارد ریال، 26 هزار و 169 اِکو کاردیو گرافی با بیش از 18 میلیارد ریال، تست ورزش چهار هزار و 419 بار و مبلغ 2 میلیارد ریال، پیس میکر 627 نسخه و حدود 10 میلیارد ریال و در نهایت گاما اسکن قلب با 9 هزار و 177 نسخه و مبلغ 21 میلیارد ریال به انجام رسید.

توانمندسازی بیمه شدگان یکی از وظایف اصلی بیمه ها

خسروی یکی از مهمترین و اصلی ترین وظایف اصلی بیمه ها به ویژه بیمه سلامت را حفاظت مالی و توانمندسازی بیمه شدگان دانست و در عین حال بر مدیریت منابع سلامت در بیماری های غیر واگیردار تاکید کرد.

وی همچنین اضافه کرد: در سال 98 پرداختی بیمه سلامت خوزستان در امر بیماریابی و غربالگری بیماری های غیرواگیردار نیز 80 میلیارد ریال بوده است.

مدیرکل بیمه سلامت خوزستان اضافه کرد: قبل از هر چیزی برای اینکه سیاستگذاران حوزه سلامت و کادر درمان و پیشگیری بتوانند سیاستگذاری دقیق و علمی برای تمرکز منابع حوزه درمان و پیشگیری انجام دهند، با توجه به منابع محدود و انتظار خدمات با کیفیت، ابتدا باید اطلاع جامع و کامل از بیمه شدگان داشته باشیم.

خسروی با بیان اینکه در حال حاضر حوزه سلامت فاقد این اطلاعات است، گفت: بر همین اساس حوزه درمان باید به سمت پروژه های الکترونیک گام بردارد که یکی از این پروژه ها فناوری اطلاعات است.

وی یادآورشد: برای استفاده هوشمند از این اطلاعات می بایست تمام مراجعات بیماران ثبت شود تا بتوان از این اطلاعات در جهت اقدامات درمانی و پیشگیری استفاده کرد.

حدود 2.4میلیون نفراز جمعیت 4.7میلیون نفری خوزستان زیرپوشش بیمه سلامت هستند.

منبع: ایرنا
انتشار: 25 مرداد 1399 بروزرسانی: 20 دی 1400 گردآورنده: jahangirrazmi.ir شناسه مطلب: 828

به "خبرنگاران بیمه سلامت هشت هزار میلیارد ریال در بخش درمان خوزستان هزینه کرد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران بیمه سلامت هشت هزار میلیارد ریال در بخش درمان خوزستان هزینه کرد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید