حمایت مربی سابق تیم ملی کشتی از بازگشت دو آزادکار عنوان دار

به گزارش مجله جهانگیر، به گزارش خبرنگاران، بازگشت کمیل قاسمی و حسن رحیمی دو آزادکار عنوان دار دنیا و المپیک به میدان و شروع تمرینات آنها برای حضور در المپیک با واکنش های مختلفی از سوی اهالی کشتی روبرو شد. به همین دلیل امیر توکلیان مربی پیشین تیم ملی کشتی آزاد که در کنار این دو آزادکار در میادین مختلف بین المللی حضور داشت به خبرنگاران گفت: بی تردید متولیان ورزش و به ویژه فدراسیون کشتی باید قهرمانان ملی را حفظ نموده و کوشش نمایند تا از تجربیات ارزشمند این ورزشکاران پیروز به بهترین شکل استفاده گردد. در این خصوص باید به بازگشت دوباره کمیل قاسمی و حسن رحیمی اشاره کنم که این دو قهرمان ملی جزو سرمایه های ورزش ایران هستند و به نظر من فدراسیون کشتی باید از تصمیم آنها حمایت و استقبال کند.

حمایت مربی سابق تیم ملی کشتی از بازگشت دو آزادکار عنوان دار

وی افزود: به عنوان کسی که به عنوان کشتی گیر و مربی، رده های مختلف تیم های ملی را تجربه کردم معتقدم نباید قهرمان ملی را رها کرد، چراکه با چنین کاری این ذهنیت به آنها دست می دهد که بعد از دوران جوانی و استفاده از استعداد و افتخارات شان، فراموش و طرد شده اند. اینجاست که نقش متولیان ورزش و فدراسیون کشتی عیان می گردد تا چگونه از قهرمانانش حمایت نموده و بهترین استفاده را از آنها بکند.

توکلیان ادامه داد: مطمئناً استفاده از تجربیات قهرمانانی همچون کمیل قاسمی، حسن رحیمی، احسان لشگری، مسعود اسماعیل پور و… می تواند انگیزه خوبی برای جوانان باشد. به نظر من باید از پتانسیل قهرمانان باتجربه و عنوان دار در هر بخشی از ورزش استفاده گردد، به ویژه قهرمانان گوش شکسته که به واقع نمی توانند از کشتی جدا باشند.

مربی پیشین تیم ملی کشتی آزاد در انتها خاطر نشان کرد: واقعاً سخت است یک قهرمان که سال ها عمر و انرژی و جوانی خود را در سالن های تمرین و ترکیب تیم های ملی گذرانده و در واقع با کشتی زندگی نموده، جدا شده از این رشته دانست. به همین دلیل معتقدم متولیان ورزش و فدراسیون های مختلف ورزشی باید از پتانسیل قهرمانان ملی و باتجربه خود استفاده نمایند تا حس فراموش شدن به آنها دست ندهد.

به گزارش خبرنگاران، چندی پیش کمیل قاسمی و حسن رحیمی با حضور در تمرینات شاگردان اکبر فلاح، آمادگی خود را برای حضور در بازی های المپیک 2021 توکیو اعلام کردند.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 10 اسفند 1399 بروزرسانی: 10 اسفند 1399 گردآورنده: jahangirrazmi.ir شناسه مطلب: 1224

به "حمایت مربی سابق تیم ملی کشتی از بازگشت دو آزادکار عنوان دار" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "حمایت مربی سابق تیم ملی کشتی از بازگشت دو آزادکار عنوان دار"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید