تکرار توهمات ترامپ درباره مذاکره با ایران

به گزارش مجله جهانگیر، ایرنا نوشت: رئیس جمهوری آمریکا بار دیگر توهمات خود درباره آمادگی ایران برای مذاکره با آمریکا به علت فشار تحریم ها را تکرار کرد. ادعاهای تازه دونالد ترامپ درحالی مطرح شده که بسیاری از کارشناسان و رسانه های آمریکایی بر شکست سیاست فشار حداکثری دولت آمریکا درباره ایران به صراح اذعان نموده اند.

تکرار توهمات ترامپ درباره مذاکره با ایران

ترامپ چهارشنبه شب به وقت ایران در تبادل نظر با خبرنگاران پیش از دیدار دوجانبه با سرجیو ماتارلا رئیس جمهور ایتالیا با بیان اینکه آمریکا در موقعیت خوبی در خاورمیانه است مدعی شد : ایران وضعیت بدی دارد و اقتصاد این کشور سخت دچار مشکل است.

وی اضافه کرد: ما با ایران هم گفت و گو خواهیم کرد . آنها بسیار خواستار تبادل نظر هستند. تحریم های ایران و تمام اقدامات ما از جمله تعرفه ها و اقدامات دیگری که درباره کشورهای همکار آنها انجام داده ایم ، همه این ها و تحریم های مالی بخوبی عمل نموده اند.

ترامپ در ادامه ادعا کرد: بنابراین ایران مورد جالبی خواهد بود اما خواهیم دید چه می گردد. آنها می خواهند مذاکره نمایند. خواهیم دید که آیا مذاکره خواهند کرد یا نه. اگر مذاکره نمایند که خوب است و اگر هم مذاکره ننمایند باز هم خوب است.

ادعاهای تازه ترامپ در حالی است که بسیاری از رسانه ها و کارشناسان آمریکایی به شکست سیاست فشار حداکثری آمریکا علیه ایران در پی خروج آمریکا از برجام اذعان نموده و مقامات جمهوری اسلامی ایران نیز بر بازگشت آمریکا به برجام و لغو کلیه تحریم ها پیش از هرگونه گفت و گویی تاکید نموده اند.

حسن روحانی رئیس جمهوری اسلامی ایران روز دوشنبه در نشستی خبری گفت: از لحاظ سیاسی و بین المللی جمهوری اسلامی ایران شرایط بسیار قوی تر و مستحکم تری دارد. در سازمان ملل برای ما روشن بود که همه کشورهای بزرگ جهان اذعان دارند که ایران سال 98 از ایران سال 97 قوی تر است و همه ایستادگی ملت بزرگ ایران تحسین می کردند.

روحانی روز سه شنبه نیز در اجلاس وزرای بهداشت کشورهای منطقه مدیترانه شرقی سازمان جهانی بهداشت با بیان اینکه دولت آمریکا با اعمال تروریسم مالی علیه ملت ایران مرتکب جنایت ضد بشری شده است، گفت: خارج شدن از یک توافق یک ننگ برای یک کشور است و این ننگ اضافه نموده تر می گردد وقتی مواد غذایی و دارویی هم جزو اقلام تحریمی باشد.

دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا همچنین بار دیگر از تصمیمش به خارج کردن نیروهای آمریکایی از شمال سوریه در برابر انتقادها ، دفاع کرد. به گزارش نیویورک تایمز ، ترامپ در پی خارج کردن نیروهای آمریکا از شمال سوریه و هموار کردن راه برای عملیات نظامی ترکیه در آن منطقه علیه شبه نظامیان کرد که متحد آمریکا بودند ، بطور فزاینده ای در عرصه سیاسی آمریکا منزوی شده و با انتقادهای زیادی رو به رو شده است. این در حالی است که اکثریت بزرگی از جمهوریخواستار در مجلس نمایندگان آمریکا نیز برای محکوم کردن سیاست ترامپ به دموکراتها پیوستند.

23311

منبع: خبرآنلاین
انتشار: 9 آذر 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: jahangirrazmi.ir شناسه مطلب: 228

به "تکرار توهمات ترامپ درباره مذاکره با ایران" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تکرار توهمات ترامپ درباره مذاکره با ایران"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید