تشدید اعتراضات در تونس در پی کشته شدن یک معترض

به گزارش مجله جهانگیر، رسانه های تونسی گزارش دادند، در پی کشته شدن یک معترض که طی درگیری ها با پلیس زخمی شده بود، درگیری های خشونت آمیزی میان تظاهرکنندگان و دستگاه های امنیتی رخ داد.

تشدید اعتراضات در تونس در پی کشته شدن یک معترض

به نقل از روسیا الیوم، خانواده هیکل الراشدی، شهفرایند کشته شده در اعتراضات به رسانه های محلی گفتند که او بر اثر استنشاق گاز اشک آور در حین تظاهرات این ماه که در سالگرد انقلاب 2011 برگزار شده بود، آسیب دیده بود.

خبرگزاری رسمی تونس إفریقیا گزارش داد که دفتر دادستان کل در القصرین، بزرگترین شهر در نزدیکی سبیطله، که حدود سه ساعت از پایتخت تونس فاصله دارد، دستور کالبد شکافی جسد برای شناسایی دلایل فوت الراشدی را داده است.

این خبرگزاری گزارش داد که بعد از انتشار خبر فوت وی، تعدادی از جوانان تلاش کردند تا به مرکز پلیس در سبیطله یورش برده و آنجا را به آتش بکشند که این مساله به درگیری های بیشتر انجامید.

از سوی دیگر، در پی کشته شدن این تظاهرکننده، حزب کارگران و جنبش مردم و 38 سازمان و جمعیت خواهان برپایی تظاهرات در امروز (سه شنبه) در پایتخت تونس شدند.

حزب کارگران گفت که امر مطلوب این است که تلاش ها برای سرانجام دادن به وابستگی، فقیر نگه داشتن و فساد در کشور یکپارچه شود.

این حزب گفت که شهادت فعال هیکل الراشدی یک نقطه تحولی در فرایند اعتراضات تا زمان سرنگونی فساد است. ، ایسنا

منبع: ایران آنلاین
انتشار: 6 اسفند 1399 بروزرسانی: 6 اسفند 1399 گردآورنده: jahangirrazmi.ir شناسه مطلب: 1215

به "تشدید اعتراضات در تونس در پی کشته شدن یک معترض" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تشدید اعتراضات در تونس در پی کشته شدن یک معترض"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید