تأکید رؤسای قوای سه گانه عراق بر تحقیق پیرامون انفجارهای مشکوک در این کشور

به گزارش مجله جهانگیر، رؤسای جمهور و مجلس و نخست وزیر عراق خواهان اجرای تحقیقات در خصوص انفجار در انبارهای مهمات نیروهای عراقی شدند.

تأکید رؤسای قوای سه گانه عراق بر تحقیق پیرامون انفجارهای مشکوک در این کشور

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، عادل عبدالمهدی، نخست وزیر، محمد الحلبوسی، رئیس مجلس و برهم صالح، رئیس جمهوری عراق طی نشستی که امروز (پنجشنبه) داشتند، اوضاع امنیتی و انفجارهای اتفاق افتاده در انبار مهمات نیروهای نظامی این کشور را آنالیز کردند.

به نوشته وبگاه خبری فرات نیوز، رؤسای قوای سه گانه مذکور در این نشست بر ضرورت اجرای تحقیقات و آنالیز همه داده ها و اطلاعات به دست آمده در خصوص انفجارهای اتفاق افتاده در انبارهای مهمات نیروهای عراقی تأکید کردند.

آن ها همچنین بر ادامه پایبندی عراق به سند سیاسی ملی واحد این کشور در خصوص تحولات امنیتی جدید منطقه ای تأکید کردند. در این سند بر اصل دور کردن عراق از تبدیل شدن این کشور به محل و جای پایی برای حمله به کشورهای همجوار دیگر و منطقه تأکید شده است.

بر اساس بیانیه دفتر ریاست جمهوری عراق، عبدالمهدی، صالح و حلبوسی طی این نشست که در کاخ السلام بغداد برگزار گردید، خواستار پایبندی دولت عراق و همه نهادهای اجرایی و قانون گذاری آن به موضع این کشور در مخالفت با جنگ نیابتی شدند.

نشست رؤسای مذکور عراق همچنین از نقش همه نیروهای مسلح این کشور از ارتش، الحشد الشعبی و پلیس گرفته تا نیروهای پیشمرگ در مقابله با تروریسم تقدیر کردند.

سه شنبه این هفته یکی از انبارهای مهمات نیروهای الحشد الشعبی عراق در نزدیکی پایگاه هوایی بلد واقع در استان صلاح الدین آتش گرفت و بعد از آن انفجارهای ممتدی در آن رخ داد. بعضی رسانه های عراق، این انفجارها را به حملات هوایی ناشناس ربط دادند. با این حال وزیر دفاع عراق از هرگونه پیش داوری خودداری کرد و خواستار اجرای تحقیقات بیشتر و عمیق در این حادثه شد.

در واکنش به این انفجارها، ابو مهدی المهندس، جانشین رئیس سازمان الحشد العشبی، آمریکا را مسئول واقعی انفجارها در انبار مهمات این سازمان دانست و تهدید کرد که در صورت تکرار این اتفاقات، آمریکا پاسخ مقتضی دریافت خواهد نمود(+).

انفجارهای پایگاه هوایی بلد عراق که گفته می گردد بزرگترین پایگاه نظامی این کشور است، سومین مورد از این انفجارها طی بیش از یک ماه اخیر است.

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 18 آبان 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: jahangirrazmi.ir شناسه مطلب: 178

به "تأکید رؤسای قوای سه گانه عراق بر تحقیق پیرامون انفجارهای مشکوک در این کشور" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تأکید رؤسای قوای سه گانه عراق بر تحقیق پیرامون انفجارهای مشکوک در این کشور"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید