بیماری زایی کووید19 شدیدتر از آنفلوآنزاست، همچنان در خانه بمانید

به گزارش مجله جهانگیر، یک فوق تخصص بیماری های عفونی با تاکید بر بالا بودن شدت بیماری زایی کووید19 نسبت به آنفلوآنزا، گفت: اگر محدودیت ها تا انتها فروردین در تهران ادامه یابند و مردم هم رعایت نمایند، در کنترل بیماری بسیار یاری نماینده خواهد بود.

بیماری زایی کووید19 شدیدتر از آنفلوآنزاست، همچنان در خانه بمانید

جهت دریافت خدمات حیاط سازی ویلا با گروه ساختمانی آبان در ارتباط باشید. گروه آبان ارائه دهنده بهترین خدمات طراحی و اجرای محوطه سازی و حیاط سازی می‌باشد.

دکتر مینو محرز در گفت و گو با خبرنگاران، درباره شدت بیماری زایی کووید19 نسبت به آنفلوانزا، گفت: بیماری زایی بیماری کووید19 نسبت به آنفلوانزا بسیار بالاتر است. از طرفی آنفلوانزا واکسن دارد و با تزریق واکسن، جمعیت کمتری به آن مبتلا می شوند، در حالیکه شدت بیماری زایی کرونا فوق العاده بیشتر بوده و حتی از سارس و سایر ویروس های هم خانواده خودش نیز شدت بیماری زایی بیشتری دارد.

وی با بیان اینکه سرعت انتقال کووید19 بسیار بالاست و اصلا با سرعت انتقال آنفلوانزا قابل مقایسه نیست، اضافه نمود: البته بیماری آنفلوانزا هم می تواند در مواردی شدید بوده و حتی ریه را درگیر کند، اما نه به شدتی که کووید19 ریه را درگیر می نماید. بنابراین شدت و سرعت انتقال کرونا ویروس جدید از آنفلوانزا بسیار بیشتر است.

محرز ادامه داد: در عین حال اطلاعات نشان می دهد که ظاهرا میزان مرگ و میر ناشی از بیماری کووید19 نیز بیش از آنفلوانزا است، اما هنوز در این رابطه نمی توان دقیق اظهارنظر کرد. البته به نظر می آید میزان مرگ ناشی از این بیماری از دو درصد مرگ و میری که چین اعلام نموده، بیشتر است.

محرز درباره شرایط کرونا ویروس جدید در کشور نیز گفت: ما پیش از این در جلساتمان از دولت خواسته بودیم که محدودیت ها تا سرانجام فروردین ادامه یابد و ادارات به میزان کم شروع به کار نمایند. البته به نظر می آید که طی چند روز اخیر خیابان ها شلوغ شده اند. همچنان از مردم می خواهیم که در خانه بمانند.

محرز تاکید نمود: اگر این محدودیت ها تا سرانجام فروردین در تهران ادامه یابند و مردم هم رعایت نمایند، بسیار یاری نماینده خواهد بود. در حال حاضر طبق گزارشی که از بیمارستان ها داریم، تعداد مراجعین کرونایی به بیمارستان ها کاهش یافته است و شرایط بهتر شده است. حال اگر محدودیت ها تا سرانجام فروردین ادامه یابد و مردم نیز رعایت نموده و جز به ضرورت از خانه خارج نشوند، بهتر می توان شرایط بیماری را کنترل کرد.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 19 فروردین 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: jahangirrazmi.ir شناسه مطلب: 579

به "بیماری زایی کووید19 شدیدتر از آنفلوآنزاست، همچنان در خانه بمانید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بیماری زایی کووید19 شدیدتر از آنفلوآنزاست، همچنان در خانه بمانید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید