بلومبرگ از ضربه مهلک به عربستان اطلاع داد

به گزارش مجله جهانگیر، ایسنا نوشت: خبرگزاری بلومبرگ در گزارشی اعلام نمود اعلام خودمختاری مناطق جنوب یمن از سوی شورای انتقالی ضربه ای به عربستان و کوشش هایش برای خاتمه این جنگ ویرانگر است.

بلومبرگ از ضربه مهلک به عربستان اطلاع داد

در گزارش خبرگزاری بلومبرگ آمده است: در ماه نوامبر دولت عبدربه منصور هادی، رئیس جمهور مستعفی یمن و جدایی طلبان جنوب یمن توافقی را برای انتها دادن به درگیری امضا کردند. این توافق به درستی اجرا نشد و درگیری هایی میان دو طرف طی ژانویه رخ داد. اکنون نیز با اعلام خودمختاری مناطق جنوب یمن احتمالا جنگی که از پنج سال پیش شروع شده است همچنان ادامه داشته باشد.

در این گزارش آمده است: درگیری میان هادی و جدایی طلبان سال 2018 شروع شد و در ماه نوامبر توافقی برای توقف جنگ در میان جنگ حاصل شد. این توافق به دولت هادی در مذاکره با انصارالله اعتبار بخشید. یمن با توجه به داشتن تنگه باب المندب که دریای سرخ را به خلیج عدن وصل می نماید و بیشتر نفت دنیا از این جهت منتقل می گردد دارای موقعیت استراتژیکی است.

هدف عربستان از مداخله در سال 2015 بازگرداندن هادی به حکومت بود اما جنگ متوقف نشد و به بزرگترین فاجعه انسانی در دنیا تبدیل شد که طی آن ده ها هزار تن کشته و میلیون ها نفر آواره شدند.

بلومبرگ به نقل از گراهام گریفیث، از مدیران شرکتی در دبی نوشت: اعلام خودمختاری مناطق جنوب ضربه ای به کوشش های عربستان برای تحقق صلح میان دولت و جدایی طلبان و همچنین کاهش تنش با حوثی ها است.

در این گزارش آمده است: ممانعت از فروپاشی کامل توافق به دلیل اعلام خودمختاری مناطق جنوب ایجاب می نماید عربستان کاملا به آن پایبند باشد و این در حالی است که عربستان برای کاهش حضور خود در یمن کوشش می نماید. این تحولات در جنوب به کوشش ها برای مذاکره با انصارالله آسیب می زند و موجب شکست گروه های وابسته به عربستان در میدان جنگ و در نتیجه افزایش عملیات عربستان می گردد.

312 310

منبع: خبرآنلاین
انتشار: 7 تیر 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: jahangirrazmi.ir شناسه مطلب: 766

به "بلومبرگ از ضربه مهلک به عربستان اطلاع داد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بلومبرگ از ضربه مهلک به عربستان اطلاع داد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید