اگر کره شمالی درخواست کند، آمریکا احتمالا واکسن کرونا به آن می دهد

به گزارش مجله جهانگیر، شبکه تلویزیونی سی ان ان گزارش داد، اگر کره شمالی از آمریکا درخواست دریافت واکسن کووید 19 کند و اگر این واکسن ها واقعا به دست ذینفعان مورد نظر برسد، واشنگتن احتمالا تشریک واکسن کرونا با پیونگ یانگ را بررسی می کند.

اگر کره شمالی درخواست کند، آمریکا احتمالا واکسن کرونا به آن می دهد

به گزارش خبرنگاران، به نقل از خبرگزاری یونهاپ، شبکه تلویزیونی سی ان ان گزارش داد: اعطای واکسن کرونا احتمالا به از سر گیری مذاکرات دیپلماتیک با کره شمالی کمک می کند اما تا به امروز هیچ درخواست کمکی از جانب پیونگ یانگ مطرح نشده است.

سی ان ان به نقل از یک مقام ارشد دولتی ناشناس آمریکا گزارش داد: اگرچه ما آماده بررسی درخواست های کره شمالی برای کمک های بشردوستانه هستیم، اما این کار باید با نظارت موثر صورت گیرد تا اطمینان حاصل شود که این کمک ها واقعا به دست ذینفعان مور نظر خواهد رسید.

مقام مذکور اضافه کرد: در حال حاضر هیچ برنامه ای برای اعطای واکسن کووید 19 به کره شمالی وجود ندارد و این کشور از ارائه درخواست های کمک به کره جنوبی و آژانس های بین المللی از جمله کوواکس امتناع کرده است.

کره شمالی در عوض اقدامات دردناکی را برای جلوگیری از شیوع گسترده ویروس کرونا اتخاذ کرده است؛ ویروس جدید که بسکمک از کارشناسان بهداشتی و ناظران کره شمالی معتقدند برای کره شمالی با برخورداری از زیرساخت های بهداشتی بسیار ضعیف، به شدت زیان آور خواهد بود.

پس از آنکه چین شیوع کووید 19 را گزارش کرد، کره شمالی سریعا در اوایل سال گذشته مرزهای خود را بست. این مرزها همچنان بسته هستند و گفته می شود که کره شمالی برای جلوگیری از ورود افراد غیرمجاز به مرز مجبور به استفاده از دستور شلیک شده است.

پیونگ یانگ مدعی است که هیچ مورد ابتلا به کرونایی در این کشور وجود ندارد.

شبکه سی ان ان در ادامه این گزارش گفت: تشریک واکسن کرونا ممکن است به از سر گیری مذاکرات میان آمریکا و کره شمالی کمک کند اما کره شمالی بعید است تا زمان اطمینان پیدا کردن از اینکه پاندمی کرونا دیگر تهدید محسوب نمی شود، به پای میز مذاکرات بیاید.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 31 خرداد 1400 بروزرسانی: 31 خرداد 1400 گردآورنده: jahangirrazmi.ir شناسه مطلب: 1425

به "اگر کره شمالی درخواست کند، آمریکا احتمالا واکسن کرونا به آن می دهد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اگر کره شمالی درخواست کند، آمریکا احتمالا واکسن کرونا به آن می دهد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید