الگوهای ریاضی: کرونا جان بیش از یک میلیون آمریکایی را می گیرد

به گزارش مجله جهانگیر، الگوهای ریاضی در آمریکا با هدف تخمین عواقب بالقوه ویروس کرونا نشان می دهند اگر اقدامات لازم و فوری اتخاذ نشود بیش از یک میلیون نفر آمریکایی بر اثر این ویروس جان خود را از دست خواهند داد.

الگوهای ریاضی: کرونا جان بیش از یک میلیون آمریکایی را می گیرد

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، پایگاه اینترنتی هیل که وابسته به کنگره آمریکا است گزارش داد، دو الگوی متفاوت توسط متخصصان اپیدمیولوژی (علم شناخت امراض مسری) ساخته شده که نشان می دهند حتی در یک برآورد خوشبینانه میلیون ها آمریکایی با ویروس کرونا درگیر خواهند شد.

یکی از این الگوها متعلق به مرکز کنترل و پیشگیری امراض است که برآورد نموده در عرض یک سال بین 160 الی 210 میلیون نفر آمریکایی می توانند با این بیماری درگیر شوند. بر اساس آمار مرگ و میر و همچنین ظرفیت بیمارستانی این الگو برآورد نموده است بین 200 هزار الی 1.7 میلیون نفر بر اثر ویروس کرونا در آمریکا جان خود را از دست بدهند.

این الگو تخمین زده که حدود 21 میلیون نفر ممکن است احتیاج به بستری شدن داشته باشند این در حالی که تمام ظرفیت های بیمارستان های آمریکا 925 هزار تخت است.

یک الگوی دیگر توسط متخصصان در شورای روابط خارجی و ریزولو سیو لایوز یک موسسه غیرانتفاعی در زمینه بهداشت جهانی ساخته شده و نشان می دهد ویروس کرونا می تواند تا یک میلیون ششصد هزار نفر را در آمریکا قربانی کند. حداقل برآورد این الگو از قربانیان ویروس کرونا در آمریکا 163500 نفر است. این آمار بر اساس این فرض به دست آمده که نصف جمعیت آمریکا کرونا خواهند گرفت.

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 14 اردیبهشت 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: jahangirrazmi.ir شناسه مطلب: 649

به "الگوهای ریاضی: کرونا جان بیش از یک میلیون آمریکایی را می گیرد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "الگوهای ریاضی: کرونا جان بیش از یک میلیون آمریکایی را می گیرد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید