اظهارات نگران کننده سازمان جهانی بهداشت درباره کرونا

به گزارش مجله جهانگیر، خبرنگاران : مدیر کل سازمان جهانی بهداشت روز آدینه از رشد تصاعدی موارد ابتلا به بیماری کووید-19 ابراز نگرانی کرد.

اظهارات نگران کننده سازمان جهانی بهداشت درباره کرونا

به گزارش خبرنگاران به نقل از فارس: تدرسو آدهانوم، مدیر کل سازمان جهانی بهداشت روز آدینه از رشد تصاعدی موارد ابتلا به بیماری کووید-19 (بیماری کروناویروس 2019) ابراز نگرانی کرد.

به نوشته خبرگزاری آسوشیتدپرس، مدیر کل سازمان جهانی بهداشت گفت نیمکره شمالی زمان در برهه ای حساس از لحاظ مبارزه با بیماری همه گیر جهانی کووید-19 قرار گرفته است و کشورهای زیادی شاهد رشد تصاعدی بیماران هستند.

مدیر کل سازمان جهانی بهداشت گفت: کشورهای بسیار زیادی شاهد افزایش تصاعدی موارد ابتلا به کووید-19 هستند و این حالا موجب شده که بیمارستان ها و بخش مراقبت ویژه آنها به اتمام ظرفیت پذیرش بیماران خود نزدیک شوند- همه اینها در حالی است که ما تازه در ماه اکتبر قرار داریم.

آدهانوم در ادامه گفت: ما از سران کشورها می خواهیم برای جلوگیری از مرگ و میرهای غیرضروری بیشتر اقدامات فوری انجام دهند.

کرونای جدید یکی از 7 نوع ویروس شناخته شده کرونا است که باعث ایجاد بیماری در انسان می گردد. 4 گونه از این نوع ویروس ها علائمی شبیه سرماخوردگی خفیف ایجاد می نمایند و سه گونه دیگر باعث ایجاد بیماری های حاد تنفسی می شوند که در مواردی به مرگ منجر می گردد.

سازمان جهانی بهداشت بعد از ابتلای بیش از 121 هزار نفر در سراسر جهان به این بیماری آن را همه گیر جهانی اعلام نمود.

آمارهای گردآوری شده توسط خبرگزاری فرانسه نشان می دهد این ویروس تا اکنون نزدیک به 42 میلیون نفر را مبتلا نموده و به مرگ دست کم 1.1 میلیون نفر منجر شده است.

ماریا ون کرکوف، از مقام های سازمان جهانی بهداشت گفت اوضاع در اروپا بسیار نگران نماینده است و بیش از نیمی از تمامی موارد ابتلای ثبت شده در جهان ظرف 24 ساعت گذشته در این قاره بوده است.

منبع: اقتصادنیوز
انتشار: 11 آذر 1399 بروزرسانی: 11 آذر 1399 گردآورنده: jahangirrazmi.ir شناسه مطلب: 1051

به "اظهارات نگران کننده سازمان جهانی بهداشت درباره کرونا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اظهارات نگران کننده سازمان جهانی بهداشت درباره کرونا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید