اشتغال 80 درصدی فارغ التحصیلان هوافضا

به گزارش مجله جهانگیر، رئیس پژوهشگاه هوافضا از اشتغال 80 درصدی فارغ التحصیلان هوافضا اطلاع داد.

اشتغال 80 درصدی فارغ التحصیلان هوافضا

به گزارش خبرنگار گروه علمی و دانشگاهی خبرنگاران، فتح الله امی رئیس پژوهشگاه هوافضا در همایش اکتشاف در عمق فضا که در پژوهشگاه هوافضا صبح امروز برگزار گردید، گفت: از افتخارات ایران است که با پیشنهاد طالب زاده این هفته، هفته جهانی فضا نام گرفت.

وی اضافه کرد: این پژوهشگاه را با بودجه صفر ریال دریافت کردیم اما ما به دنبال راهبردهای پیش بینی شده هستیم.

امی ادامه داد: پرتاب ها را باید شورای امنیت ملی تصویب کند و اعتبارات اقتصادی می خواهد که 20 میلیارد تومان برای هر پرتاب اعتبار احتیاج است.

وی گفت: عملکرد ما کاملا معین است که 239 طرح تمام شده انجام دادیم و علت تحریم ما توسط امریکا این بوده که معین شده ما قدرتمند هستیم.

امی گفت: تا 20 سال آینده بدون فناوری فضایی نمی توان زندگی کرد ما توانمندی داریم بسیاری از مسائل کشور را با سنجش از دور حل کنیم.

وی ادامه داد: 11 طرح بین المللی در این پژوهشگاه درحال انجام است و روی پروژهe-1s هم فعالیت می کنیم و ماهواره های مکعبی برای پایش زباله های فضایی نیز از طرح های کلان ماست.

امی ادامه داد: برای سنجش از دور، هشت کلانشهر آلوده را می توانیم پایش کنیم و هوای این شهرها را به حد استاندارد می رسانیم.

وی گفت: در پژوهشکده ایمنی و استاندارد در حال تدوین قانون ایمنی هوایی برای حرکت پهپادها هستیم.

رئیس پژوهشگاه هوافضا گفت: بیش از 80 درصد فارغ التحصیلان هوافضا دارای شغل هستند. در خاورمیانه مقام اول و در جهان مقام سیزدهم را در حوزه هوافضا داریم.

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 23 آبان 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: jahangirrazmi.ir شناسه مطلب: 193

به "اشتغال 80 درصدی فارغ التحصیلان هوافضا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اشتغال 80 درصدی فارغ التحصیلان هوافضا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید