ارسال نخستین محموله یاری های چین به ایران برای مقابله با کرونا

به گزارش مجله جهانگیر، سفیر ایران در پکن گفت که اولین محموله یاری های چین برای مقابله با کرونا امشب (پنجشنبه) راهی ایران شد.

ارسال نخستین محموله یاری های چین به ایران برای مقابله با کرونا

با ما همراه باشید و با تور چین از شگفت انگیزترین کشور دنیا دیدن کنید بر روی دیوار چین سلفی بگیرید، از قصر ممنوعه دیدن کنید و در خیابان شانگهای پیشرفته ترین آسیا قدم بزنید.

به گزارش گروه سیاسی خبرنگاران، محمد کشاورززاده سفیر جمهوری اسلامی ایران در پکن دقایقی قبل در صفحه توئیترش نوشت: در پاسخ به همبستگی مردم کشورمان با مردم چین که نمونه های زییایی از فرهنگ هم دوستی در شهر ووهان را رقم زد، اولین محموله یاری های چین امشب راهی ایران شد.

وی با اعلام اینکه در روز های آینده یاری های قابل توجهی در راه است، گفت: بدون شک چین در مبارزه با ویروس کرونا از همه با تجربه تر و در یاری به ما پایدار تر است.

لازم به ذکر است، پیش از این سید عباس موسوی سخنگوی وزارت امور خارجه ایران گفت: بلافاصله پس از تایید انتشار ویروس کرونا در کشور، وزارت امور خارجه نیز با تشکیل ستاد مبارزه با کرونا، در کنار وزارت بهداشت پیگیری ابعاد بین المللی موضوع از جمله تامین احتیاج های پزشکی را در دستور کار قرار داده است.

موسوی اضافه نمود: در این ارتباط دریافت یاری های داوطلبانه از کشور های دوست پیگیری شده که به تدریج در حال نهایی شدن است.

سخنگوی وزارت امور خارجه اضافه نمود: اولین محموله در این زمینه توسط دولت و صلیب سرخ چین تهیه شده که شامل حدود 20 هزار کیت آزمایش کرونا و بعضی لوازم دیگر است که بر اساس برنامه ریزی صورت گرفته فردا با یک پرواز ویژه هواپیمایی ماهان وارد کشور خواهد شد.

موسوی با قدردانی از یاری های سخاوتمندانه دولت و مردم چین اضافه نمود: جزئیات بیشتر در خصوص یاری های چین و سایر کشور های دوست را پس از نهایی شدن به آگاهی هم میهنان خواهیم رساند.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 17 فروردین 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: jahangirrazmi.ir شناسه مطلب: 570

به "ارسال نخستین محموله یاری های چین به ایران برای مقابله با کرونا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ارسال نخستین محموله یاری های چین به ایران برای مقابله با کرونا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید