ارسال تجهیزات نظامی به جنوب عراق برای تأمین امنیت مراسم اربعین

به گزارش مجله جهانگیر، یک منبع نظامی عراقی اعلام کرد که تجهیزات نظامی به استان های جنوبی عراق ارسال شده است تا طرح تأمین امنیت مراسم اربعین با موفقیت اجرایی شود.

ارسال تجهیزات نظامی به جنوب عراق برای تأمین امنیت مراسم اربعین

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، یک منبع امنیتی عراق از ارسال تجهیزات نظامی به استان های جنوبی عراق خبر داد.

شبکه خبری السومریه به نقل از این منبع گزارش داد که این تجهیزات برای فرماندهی عملیات فرات مرکزی ارسال شده است.

وی شرح داد که این فرماندهی، مسئول تأمین امنیت شهرهای نجف اشرف، کربلای معلی و سایر شهرها جنوبی این کشور است.

منبع مذکور، ارسال تجهیزات جدید را برای کنترل وضعیت امنیتی و اجرای پیروز طرح زیارت ابعین دانست که قرار است هفته آینده برگزار شود.

وی همچنین خاطر نشان کرد که ارتش عراق، مأموریت حمایت از نهادهای دولتی این کشور را بر عهده گرفت؛ به ویژه پس از اینکه بخشی از این نهادها، طعمه حریق شد.

یاسین طاهر الیاسری وزیر کشور عراق هشتم مهر ماه در رأس هیأتی به کربلا رفت تا از نزدیک آمادگی بخش های مختلف برای میزبانی از زائران اربعین حسینی علیه السلام را بازدید کند.

وزارت کشور عراق هم اعلام نمود که که وزیر کشور در این سفر (به استان کربلا) با همتای ایرانی خود رحمانی فضلی که او نیز در کربلا بود، دیدار کرد.

در این دیدار رئیس ستاد مشترک ارتش عراق سرلشکر عثمان الغانمی و جانشین فرمانده عملیات مشترک ارتش عراق سرلشکر ستاد عبدالامیر یارالله و همچنین نصیف الخطابی استاندار کربلا حضور داشتند.

الیاسری در این جلسه اعلام نمود که همه تدابیر لازم برای برگزاری زیارت اربعین و تسهیل ورود زائران از شهرهای عراق و همه کشورهای دیگر، اتخاذ شده است.

وزیر کشور عراق همچنین اعلام نمود که دستورات لازم برای فراهم شدن امکانات، نیازمندی ها و امور لجستیک جهت برگزاری پیروز طرح امنیتی زیارت اربعین حسینی را نیز صادر کرده است.

عراق همه ساله در سالروز اربعین حسینی که مصادف با روز بیستم ماه صفر است، شاهد حضور نزدیک به بیست میلیون زائر در کربلا است. بیشتر زائران از شهرهای مختلف عراق و بخش مهم دیگر آن از ایران وارد کربلا می شوند.

م

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 22 آبان 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: jahangirrazmi.ir شناسه مطلب: 189

به "ارسال تجهیزات نظامی به جنوب عراق برای تأمین امنیت مراسم اربعین" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ارسال تجهیزات نظامی به جنوب عراق برای تأمین امنیت مراسم اربعین"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید