ارتش سوریه در فاصله 2 کیلومتری شهر استراتژیک سراقب

به گزارش مجله جهانگیر، گروه معارضان سوری بیان کرد که نیرو های دولتی سوریه در فاصله کمتر از دو کیلومتری شهر استراتژیک سراقب در استان ادلب قرار دارند.

ارتش سوریه در فاصله 2 کیلومتری شهر استراتژیک سراقب

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران به نقل از خبرگزاری فرانسه، نیرو های ارتش سوریه در آستانه به دست دریافت کنترل شهر استراتژیک سراقب در شمال غربی این کشور هستند که از حدود یک هفته پیش درگیری هایی میان این نیرو ها و گروهک های تروریستی در این منطقه در جریان است.

از ماه دسامبر گذشته از شروع عملیات نظامی ارتش سوریه، مناطق تحت سیطره جبهه النصره و گروهک های تروریستی همپیمان با آن نفوذ خود را در استان ادلب و اطراف ن. به صورت چشمگیری از دست داده اند.

گروه موسوم به مرکز دیده بان حقوق بشر سوریه - وابسته به معارضان- می گوید نیرو های ارتش وارد درگیری هایی شدید با گروه های تروریستی، به خصوص با جبهه النصره در محور های سراقب در حومه جنوبی ادلب و الراشدین در حومه غربی حلب شده اند.

رامی عبدالرحمن مدیر مرکز مذکور گفت: درگیری های شدیدی در جنوب شهر سراقب در جریان است و نیرو های دولتی تقریبا در فاصله دو کیلومتری این شهر قرار دارند.

سراقب از شهر های همجوار معرة النعمان - دومین شهر بزرگ ادلب- است که چهارشنبه گذشته ارتش سوریه کنترل آن را در دست گرفت.

آزادسازی قریب الوقوع سراقب ضربه سخت دیگری برای گروه های تروریستی است که هفته هاست با حملات شدید نیرو های دولتی در مناطق شمال غرب این کشور مقابله می نمایند.

ارتش سوریه اینک بیش از 40 درصد از مناطق استان ادلب را که از آن به عنوان آخرین پایگاه شورشیان سوری یاد می گردد به تصرف خود درآورده و در صورت تصرف سراقب، به پیروزی بزرگ دیگری در این منطقه دست پیدا خواهد نمود.

سراقب در محل تلاقی دو محور بزگرراهی کلیدی در شمال غرب سوریه واقع شده است و نیرو های دولتی برای برچیدن آخرین پایگاه های شورشیان، در صدد تصرف کامل آن هستند.

یکی از این دو بزرگراه کلیدی یعنی ام 5 حلب، دومین شهر بزرگ سوریه و یکی از مراکز مالی این کشور را به دمشق، پایتخت متصل می نماید و دیگری یعنی ام 41 حلب را به شهر ساحلی لاذقیه وصل می نماید.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 29 اسفند 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: jahangirrazmi.ir شناسه مطلب: 515

به "ارتش سوریه در فاصله 2 کیلومتری شهر استراتژیک سراقب" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ارتش سوریه در فاصله 2 کیلومتری شهر استراتژیک سراقب"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید