اختلال در فراوری نفت عربستان؛ واکنش آمریکا به عملیات پهپادی یمنی ها

به گزارش مجله جهانگیر، رسانه های خبری از اختلال در روند فراوری نفت عربستان در پی حملات پهپادی یمنی ها به تاسیسات شرکت آرامکو خبر دادند.

اختلال در فراوری نفت عربستان؛ واکنش آمریکا به عملیات پهپادی یمنی ها

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران به نقل از المسیره، بر اثر حمله موشکی نیروهای ارتش و کمیته های مردمی یمن به دو تاسیسات شرکت آرامکو در منطقه بقیق و خریص در شرق عربستان، فراوری نفت در این شرکت مختل شده است.

بر اساس این گزارش، حمله پهپادی صبح امروز یمنی ها به شرکت آرامکو بر فراوری نفت این شرکت که 5 میلیون بشکه در روز است تاثیر می گذارد.

سازمان فضایی آمریکا (ناسا) تصاویری از ستون های دود در منطقه هدف قرار گرفته منتشر کرد و این در حالی است که شعله های آتش در تاسسیات آرامکو برای مدتی طولانی زبانه می کشید و نیروهای دفاع شهری عربستان توانایی مهار آن را نداشتند.

واکنش آمریکا به حمله پهپادی یمنی ها به آرامکو

جان ابوزید سفیر آمریکا در عربستان امروز شنبه در ادامه حمایت کشورش از تجاوزگری سعودی ها به یمن و کشتار مردم این کشورف حمله پهپادی تلافی جویانه یمنی ها به تاسیسات شرکت آرامکو را محکوم کرد و گفت که این حملات اقدامی غیر قابل قبول است.

بامداد امروز یگان پهپادی ارتش و کمیته های مردمی یمن با 10 فروند پهپاد دو پالایشگاه نفت بقیق و خریص در شرق عربستان را هدف قرار داد. این عملیات توازن بازدارندگی دوم نام گرفته است.

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 19 مهر 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: jahangirrazmi.ir شناسه مطلب: 85

به "اختلال در فراوری نفت عربستان؛ واکنش آمریکا به عملیات پهپادی یمنی ها" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اختلال در فراوری نفت عربستان؛ واکنش آمریکا به عملیات پهپادی یمنی ها"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید