آمار فوتی های بالای این چند روز به علت مسافرت های نیمه خرداد است ، کشف واکسن کرونا تا 2 سال طول می کشد

به گزارش مجله جهانگیر، معاون کل وزیر بهداشت گفت: افزایش مسافرت ها در نیمه خرداد و عروسی ها، دلیل اصلی بالا رفتن مرگ و میر در شرایط کنونی است.

آمار فوتی های بالای این چند روز به علت مسافرت های نیمه خرداد است ، کشف واکسن کرونا تا 2 سال طول می کشد

از وبسایت وزارت بهداشت درمان آموزش پزشکی دیدن نمایید.

به گزارش خبرنگاران، ایرج حریرچی صبح جمعه در ستاد مبارزه با کرونا خراسان شمالی که در محل سالن جلسات استانداری برگزار گشت، اظهار کرد: طی سفر به خراسان شمالی مسائل بررسی و مصاحبه در خصوص سیاست های جدید انجام شد.

معاون کل وزیر بهداشت ادامه داد: تا زمانی که واکسن مؤثری را برای این ویروس کشف نکنیم ناچار باید با او زندگی کنیم و سیاست ما و دنیا ابتلای حداقلی و تأخیر در ابتلاء است.

وی با بیان اینکه کشف واکسن برای یک بیماری 7 سال طول می کشد اضافه نمود: با فعالیت 150 گروه در دنیا بر روی کشف واکسن، تخمین زده می شود واکسن کرونا بین 18 ماه تا 2 سال کشف شود.

حریرچی با اشاره به اینکه برای بیماری ایدز و مالاریا نیز تا به امروز واکسنی کشف نشده است گفت: پس نباید توقع داشته باشیم حتماً این اتفاق رقم بخورد.

معاون کل وزیر بهداشت بیان نمود: خراسان شمالی 4 ماه و نیم مقاومت کرده و اینک فرایند افزایش مبتلایان آغاز شده با این حال به نسبت سایر استان های مشابه، آمار بالا نیست، اما باید پیشگیری ها ادامه داشته باشد.

وی با تاکید بر اینکه انجام یک رفتار پرخطر 4 هفته بعد اثر خود را نشان می دهد اضافه نمود: افزایش مسافرت ها در نیمه خرداد و عروسی ها، دلیل اصلی بالا رفتن مرگ و میر در شرایط کنونی است.

حریرچی تعداد 220 فوت در روز را بسیار بالا دانست و شرح داد: سالانه 380 هزار مرگ در کشور داریم لذا مرگ روزانه 220 نفر، 20 درصد مرگ کشور را به خود اختصاص می دهد.

معاون کل وزارت بهداشت تاکید کرد: در برخی استان ها ویروس چرخیده و تلفات را گرفته است، اما یک ایمنی نسبی را به دست آورده اند، اما خراسان شمالی این ایمنی را بدست نیاورده.

وی در خاتمه با اشاره به کمبود های پزشکی خراسان شمالی و وعده رفع آن ها گفت: دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی انجام غربالگری را افزایش دهد تا در شناسایی و پیشگیری بهتر عمل کنیم.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 25 شهریور 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: jahangirrazmi.ir شناسه مطلب: 892

به "آمار فوتی های بالای این چند روز به علت مسافرت های نیمه خرداد است ، کشف واکسن کرونا تا 2 سال طول می کشد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آمار فوتی های بالای این چند روز به علت مسافرت های نیمه خرداد است ، کشف واکسن کرونا تا 2 سال طول می کشد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید