آلمانی ها سیاست های دولت در قبال پناهندگان را شکست خورده می دانند

به گزارش مجله جهانگیر، نتایج جدیدترین نظرسنجی نشان می دهد که بیشتر شهروندان آلمانی سیاست های دولت در مسئله ادغام و هماهنگی پناهندگان در جامعه را شکست خورده ارزیابی نموده و مخالف پذیرش بیشتر پناهندگان هستند.

آلمانی ها سیاست های دولت در قبال پناهندگان را شکست خورده می دانند

با تور آلمان از دیدنی ترین کشور اروپایی بازدید کنید و از شهرهای برلین، هانوفرو، فرانکفورت و مونیخ آلمان دیدن کنید.

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران به نقل از روزنامه تاگس سایتونگ، نتایج جدیدترین نظرسنجی نشان می دهد که بیشتر شهفرایندان آلمانی مخالف پذیرش پناهندگان بیشتری از طرف دولت هستند و همچنین بر این عقیده اند که پناهندگانی که در کشورشان هستند به خوبی در جامعه ادغام و هماهنگ نشده اند.

این نظرسنجی از طرف موسسه دیاکونی صورت گرفته و اولریش لیلی رئیس این موسسه این یافته ها را دلسرد کننده ارزیابی نموده است.

بر این اساس تنها حدود یک چهارم حدود 5 هزار شرکت کننده در این نظرسنجی خواهان پذیرش پناهندگان بیشتر در کشورشان بودند. حدود 60 درصد شهفرایندان هم نظری خلاف این را داشتند و 10 درصد هم نظری در این باره نداشتند.

در این نظرسنجی حتی صراحتا گفته شده که شمار پناهندگان در سراسر دنیا در حال افزایش است، اما با این همه موضع بیشتر شهفرایندان آلمانی کاملا واضح است.

این نظرسنجی نشان می دهد که بخصوص افراد مسن در آلمان با پذیرش پناهندگان بیشتر در کشورشان مخالف هستند. 67 درصد افراد مسن در این کشور چنین دیدگاهی داشتند.

همچنین شرکت کنندگان در این نظرسنجی در پاسخ به پرسشی مبنی بر اینکه آیا پناهندگانی که در 10 سال اخیر به آلمان آمده اند به خوبی در جامعه ادغام و هماهنگ شده اند بیشترا با دید انتقادی به این مسئله نگریستند و در هیچ گروهی بیشتر شهفرایندان پاسخ مثبتی به این پرسش ندادند. در مجموع تنها 12.5 درصد شرکت کنندگان در این نظرسنجی اعتقاد داشتند که فرایند ادغام و هماهنگی پناهندگان با جامعه پیروزیت آمیز بوده و حدود 30 درصد آن را بعضا پیروز خوانده و حدود 57 درصد هم با بیشتر نه و یا نه به هیچ عنوان به این مسئله پاسخ دادند.

اولریش لیلی با توجه به نتایج این نظرسنجی خاطرنشان کرد که مسئله پذیرش و ادغام پناهندگان در آلمان یک تاریخچه پیروز نداشته است. وی از سیاست روزافزون اخراج اتحادیه اروپا و کشورهای عضو آن در برابر پناهندگان انتقاد نموده و این گونه سیاست ها را مقصر به وجود آمدن این جو افکار در بین شهفرایندان دانست.

مسئله پناهندگان همچنان موضوعی حل نشده در این اتحادیه باقی مانده است.

وزرای کشور اتحادیه اروپا در نشست اخیر خود در لوکزامبورگ بار دیگر نتوانستند به توافقی درباره اصلاح سیستم پناهندگی اروپا دست یابند.

در ملاقات اخیر وزرای کشور اتحادیه اروپا در لوکزامبورگ هیچ پیشرفتی در این راستا حاصل نشد. به این ترتیب در دوران ریاست دوره ای پرتغال بر اتحادیه اروپا هم توافقی در این زمینه حاصل نشده و این مسئله به رئیس بعدی دوره ای یعنی اسلواکی که از ماه جولای کار خود را شروع می نماید محول می گردد.

مناقشات بر سر مسئله تقسیم عادلانه پناهندگان در اتحادیه اروپا همچنان به دلیل مخالفت بعضی اعضاء حل نشده باقی مانده و همچنان با توجه به پیمان دوبلین، کشورهای مرزی این اتحادیه در معرض هجوم چشمگیر پناهجویان قرار دارند که البته در سال های اخیر به دلیل بحران کرونا از شدت آن کاسته شده است.

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 17 تیر 1400 بروزرسانی: 17 تیر 1400 گردآورنده: jahangirrazmi.ir شناسه مطلب: 1455

به "آلمانی ها سیاست های دولت در قبال پناهندگان را شکست خورده می دانند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آلمانی ها سیاست های دولت در قبال پناهندگان را شکست خورده می دانند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید