آتش سوزی های مشکوک در نزدیکی نیروگاه اتمی چرنوبیل اوکراین

به گزارش مجله جهانگیر، بعد از گذشت چند روز از وقوع آتش سوزی در جنگل های مجاور منطقه متروکه چرنوبیل اوکراین که گفته می شد مهار شده است، بار دیگر آتش سوزی گسترده ای در مجاورت نیروگاه هسته ای چرنوبیل مشاهده شده که تلاش می شود تا مهار شود.

آتش سوزی های مشکوک در نزدیکی نیروگاه اتمی چرنوبیل اوکراین

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران به نقل از روزنامه ایزوستیا، دفتر مطبوعاتی آژانس دولتی اوکراین مدیریت مناطق محروم گفت که آتش سوزی سحطی گسترده ای در منطقه متروکه در مجاورت نیروگاه هسته ای چرنوبیل مشاهده می شود.

بر اساس این اطلاعات، در ساعت 18:45 (به وقت محلی) ، اطلاعاتی مبنی بر ادامه آتش سوزی سحطی در روستای راسوخا ادامه دارد. آتش سوزی همچنین در منطقه مجاور روستای کریوایا گورا ، در ساحل سمت چپی رودخانه پری پیاتی مشاهده می شود.

معین شده است ، آتش سوزی که پیش از این بین حوضچه آب خنک کننده نیروگاه چرنوبیل و رودخانه پری پیاتی خاموش شده و به سطح باز رسیده بود، نیز از بین رفته است.

روز دوشنبه، 13 آوریل (25 فروردین ماه) یکی از اعضای شورای عمومی آژانس دولتی مدیریت مناطق محروم اوکراین گفته بود که این آتش سوزی به مراکز ذخیره سازی زباله های رادیواکتیوی نیروگاه چرنوبیل نزدیک شده است. طبق این اطلاعات، آتش سوزی به دلیل وزش باد شدید همچنان در حال گسترش و حرکت به سمت تاسیسات نیروگاه اتمی چرنوبیل است.

پیش از این در تاریخ 4 آوریل (16 فروردین) گزارشی از وقوع آتش سوزی در جنگل های منطقه متروکه نیروگاه چرنوبیل منتشر شده بودند. روز بعد ، سرویس دولتی حوادث اضطراری اوکراین اطمینان داده بود که ماموران آتش نشانی، آتش سوزی را مهار کرده و 50 تن آب را با استفاده از هواپیماها روی آن ریختند.

با این حال ، در تاریخ 7 آوریل (19 فروردین)، گزارش شد که مساحت آتش سوزی فوق بیش از سه برابر افزایش یافته و به 35 هکتار رسیده است.

با توجه به وقوع این آتش سوزی، پلیس اوکراین یک پرونده جنایی تشکیل داده است. و چند مظنون به راه اندازی این آتش سوزی نیز تا به امروز بازداشت شده اند.

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 18 خرداد 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: jahangirrazmi.ir شناسه مطلب: 725

به "آتش سوزی های مشکوک در نزدیکی نیروگاه اتمی چرنوبیل اوکراین" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آتش سوزی های مشکوک در نزدیکی نیروگاه اتمی چرنوبیل اوکراین"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید