آئودی برای راحتی کار کارگرانش اگزواسکلتون ساخت

به گزارش مجله جهانگیر، به گزارش خبرنگاران به نقل از نیواطلس، در خطوط فراوری خودرو اگزواسکلتون ها می توانند در انجام فعالیت های سخت یا کارهای تکرار شونده یاری حال باشند و از فشار فیزیکی به کارگران بکاهند. درهمین راستا شرکت آئودی هم اکنون ابزارهای خاصی را برای پشتیبانی از بعضی کارگران خود فراهم نموده است.

آئودی برای راحتی کار کارگرانش اگزواسکلتون ساخت

حدود 60 نفر از کارگران آئودی در تاسیسات Ingolstadt این شرکت به طور آزمایشی از اگزواسکلتون هایی برای رنگ کردن و سرهم بندی کردن قطعات استفاده می نمایند. این اگزواسکلتون ها در شرکت های اتوباک و اسکلکس ساخته شه اند. کارگران از این ربات ها برای نصب لاین ترمز، ترمیم پنل های زیر بدنه خودرو و همچنین ترمیم خوردگی استفاده می نمایند.

اگزواسکلتون شرکت اتوباکس، پائکسو و ربات اسکلکس، اسکلکس 360 نام دارد. این اگزواسکلتون ها مانند کوله پشتی روی شانه ها قرار می گیرند و از طریق کمربندی دور باسن بسته می شوند.

ایده استفاده از این ربات ها هنگام انجام کار انتقال وزن بازوهای فرد به باسن او است تا به این ترتیب از کشش ماهیچه ها و مفصل ها در منطقه شانه ها کاسته گردد.

البته این نخستین باری نیست که شرکت آئودی اگزواسکلتونی را آزمایش می نماید. این شرکت آلمانی اعلام نموده بازخورد مثبتی از پروژه های پایلوت قبلی دریافت نموده است.

از سوی دیگر شرکت های مختلف مانند فورد هیوندای نیز سعی دارند با استفاده از اگزواسکلتون ها از فشار به بدن کارگران خود بکاهند.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 10 بهمن 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: jahangirrazmi.ir شناسه مطلب: 374

به "آئودی برای راحتی کار کارگرانش اگزواسکلتون ساخت" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آئودی برای راحتی کار کارگرانش اگزواسکلتون ساخت"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید