ایلان ماسک به خاک سیاه نشست!

به گزارش مجله جهانگیر، دیجیاتو نوشت: کاهش قیمت سهام تسلا به علت عملکرد مالی بد باعث شده تا ارزش ثروت ایلان ماسک در یک روز 16 میلیارد دلار کاهش پیدا کند.

ایلان ماسک به خاک سیاه نشست!

تسلا به تازگی گزارش عایدی سه ماهه سوم خود را اعلام نمود که نتوانسته بود انتظارات وال استریت را برآورده کند. همین امر باعث شده تا قیمت سهام این غول سازنده خودروهای برقی 9 درصد سقوط کند و ثروت ایلان ماسک نیز کاهش پیدا کند.

طبق شاخص میلیاردر بلومبرگ، ماسک که در تسلا 13 درصد سهم دارد و بخش عمده ثروتش از آن تشکیل شده است، پس از کاهش قیمت سهام این شرکت، 16.1 میلیارد دلار از ثروت خود را از دست داده است. با این وجود، ماسک با ثروت 210 میلیارد دلاری خود، همچنان ثروتمندترین فرد دنیا است.

ایلان ماسک؛ همچنان ثروتمندترین فرد دنیا

بنابراین ایلان ماسک هنوز حدود 55 میلیارد دلار از دومین فرد این فهرست، یعنی برنار آرنو، مدیر شرکت کالاهای لوکس LVMH، ثروتمندتر است. آرنو تا به امروز چندین بار پیروز شده تا از ماسک پیشی بگیرد و عنوان ثروتمندترین فرد دنیا را به دست بیاورد. طبق شاخص بلومبرگ، ارزش دارایی های آرنو 155 میلیارد دلار تخمین زده شده است.

آرنو نیز این هفته برای مدت کوتاهی عنوان دومین فرد ثروتمند دنیا را به جف بزوس، بنیانگذار آمازون واگذار کرد، اما دوباره پیروز شده آن را تصاحب کند. براساس برآورد بلومبرگ، بزوس 152 میلیارد دلار دارایی دارد و سومین فرد ثروتمند دنیا است.

اما درباره گزارش عایدی سه ماهه سوم تسلا؛ این شرکت خودروسازی آمریکایی به عایدی 23.35 میلیارد دلاری دست پیدا نموده است، در حالی که انتظار تحلیلگران وال استریت 24.06 میلیارد دلار بوده است. بعلاوه سود به ازای هر سهم این شرکت نیز 0.66 دلار اعلام شده در حالی که انتظار تحلیلگران 0.74 دلار بوده است. بعلاوه باید به این موضوع اشاره نمود که ثروت ماسک در امسال به طور کلی حدود 70 میلیارد دلار افزایش یافته است که عمدتاً علت این افزایش نیز قیمت سهم تسلا بوده است.

227227

منبع: خبرآنلاین
انتشار: 29 مهر 1402 بروزرسانی: 29 مهر 1402 گردآورنده: jahangirrazmi.ir شناسه مطلب: 2057

به "ایلان ماسک به خاک سیاه نشست!" امتیاز دهید

1 کاربر به "ایلان ماسک به خاک سیاه نشست!" امتیاز داده است | 1 از 5
امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ایلان ماسک به خاک سیاه نشست!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید